News Archive

Highlights

BANDO PER PREMIO DI STUDIO - BRAIN MEET DIGITAL ENTERPRISES 2022 – PhD STUDENTS AWARDS CERIMONY

Dal 10.10.2022 al 20.10.2022

Per iniziativa e contributo del Centro Interdipartimentale Human Inspired Technologies Research Center - HIT dell’Università degli Studi di Padova, e delle aziende: Comau, I.R.S. srl, Sygmund, Thron spa, Videotec srl, approvato con provvedimento d’urgenza del Direttore del Centro Rep. n. 38 Prot n. 404 del 10/10/2022, si bandisce un concorso i seguenti premi di studio:5 premi, dell’importo di 1.000,00€ (mille/00) onnicomprensivo degli oneri a carico dell’ente (IRAP), saranno conferiti ai candidati che avranno condotto il miglior progetto di ricerca sul tema delle tecnologie del digitale a favore gli esseri umani e degli ambienti di vita intelligenti e sostenibili. Saranno considerati ai fini della valutazione i seguenti aspetti:- Originalità della ricerca, innovazione tecnico/scientifica, rigore metodologico, impatto potenziale sulle imprese e sui mercati, impatto sociale.I premi onnicomprensivi degli oneri a carico dell’ente (IRAP), saranno conferiti alle/ai candidate/i che avranno condotto il miglior progetto di ricerca sul tema del digitale a servizio degli esseri umani considerando tutti i parametri della valutazione.

Bando per premio di studio - HIT Award 2018

Dal 16.10.2018 al 23.10.2018

Un bando per premio di studio di 1000€ lordo sarà conferito dal centro interdipartimentale HIT al candidato che avrà condotto il miglior progetto di ricerca sul tema del digitale. Eleggibilità e termini di partecipazione sono indicati nel testo del bando scaricabile da questa pagina. Scadenza:  23 ottobre 2018 ore 12:00

Innovation in Psychology 2016

Dal 26.05.2016 al 27.05.2016

Thursday 26th May, the final stage of the the prize "Innovation in Psychology 2016" by Ordine Psicologi Veneto took place at the Botanical Garden of the University of Padua.Merylin Monaro, PhD student in Brain, Mind and Computer Science at HIT Centre, won the first prize for the category "Innovative fields of application in Psychology", presenting the project "Verfication of self-declared identities authenticity through the kinematic analysis of cognitive processes involved in deception".All the finalists for the 4 competition categories (health psychology, clinical psychology, work psychology and innovative fields of application in psychology) had the opportunity to expose theirprojects to a wide audience of psychologists, entrepreneurs and local authorities.

HIT member Mauro Conti team is multiple winner of Clusit prizes

22.03.2015

The SPRITZ Security and Privacy Research Group of Prof. Mauro Conti (HIT - Human Inspired Technology Research Centre) has been awarded with several prizes for the best 2014 MSc thesis in Computer Security from the CLUSIT - Italian Association for Computer Security: Claudio Guarisco won the 1st prize, Giuseppe Cascavilla the 3rd prize, and finally, Sebastiano Gottardo, Giulia Mosca and Riccardo Spolaor (currently PhD student in Brain, Mind & Computer Science PhD School of the HIT) won the 5th prize.

Anti-COVID Measures for the Access to HIT Laboratories

Rules and Forms for the resumption of laboratory activities